نمای خارجی

نقش سنگ ها در طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون یک هنر است و مانند سایر هنر ها در ذات هر انسانی وجود دارد فقط برخی آن را در خود مییابند و به آن پروبال میدهند . طراحی دکوراسیون هنری پر ذوق و سلیقه اس . شاید یک مرد با چهره ای جدی را ببینید که طراح دکوراسیون است، تعجب نکنید هنر در وجود اوست . اگر ذوق هنری داشته باشی میتوانی تفاوت و زیبایی سنگ ها را ببینی ، سنگ های خامی که از معدن به دست می آیند و به نظر خیلی از ماها شاید فقط یک تکه سنگ باشند از نظر یک طراح یک دنیای پر از زیبایی است که با هنرهایی که توسط سازندگان و سنگبری ها روی آن ها انجام میشود تبدیل به سنگ های قابل استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی میشوند .

البته در این میان استثنا هم وجود دارد، مثلا سنگ مرمریت از همان ابتدا با زیبایی که دارد چشم را نوازش میدهد . سنگ مرمر انواع مختلفی دارد و در رنگ های زیادی استخراج میشود . بسته به مکان معدن اسم سنگ را مینامند به طور مثال سنگ مرمریت آباده ، سنگ مرمریت نجف آباد و همینطور رنگ ها به این صورت است سنگ مرمریت مشکی ، سنگ مرمریت کرم و….

این سنگ های مرمر در خانه های لوکس به چشم میخورد، سازندگان و طراحان بیشتر برای نمای ساختمان، راه پله ها ، محوطه سازی حیاط ، محوطه سازی لابی ، کف ساختمان ، و حتی در آشپزخانه ها برای میزهای جزیره و… استفاده میکنند . که نمونه هایی را در عکس ها میتوانید ببینید .

با توجه به اینکه مدل های سنگ خیلی زیاد و گوناگون هستند ، چطور میتوان سنگ مناسبی برای محلی را انتخاب کرد ؟ این دیگر هنر و تخصص یک طراح را میطلبد، هر نوع سنگی با توجه به آب و هوای مناطق سازگاری دارند. مثلا برخی از سنگ ها را نمیتوان در آب و هوای مرطوبی مثل شمال استفاده کرد .

سنگ ها را اگر بخواهیم دسته بندی کنیم در ابتدا باید به دو دسته کلی سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی تقسیم کرد، سنگ مصنوعی این روزها طرفدار بسیاری پیدا کرده است و استفاده آن را در خانه ها و ساختمان ها بسیار میبینید . سنگ مصنوعی از خرده های سنگ طبیعی است که با چسب و ملات مخصوص سنگ آن ها را به هم چسباندند و شکل میدهند . سنگ مصنوعی علاوه بر داشتن همان زیبایی چشم نواز قیمت بسیار مناسبی دارد و این دلیل اصلی محبوبیت و فروش زیاد این نوع سنگ هاست .

ویژگی سنگ های مناسب طراحی دکوراسیون

1-بدون خلل و فرج در سطح سنگ

2- مقاوم در برابر شرایط محیطی

3-سطح همگون و صاف

4-بدون حفره و شایر و ترک

5-مقاوم در برابر سایش

6-و….

تمام سنگ ها را میتوان در فروشگاه های سنگ در سطح شهر و بازار خریداری کرد و یا حتی از طریق فروشگاه های اینترنتی سفارش داد . فقط برای خرید سنگ حتما از مشاوره های یک متخصص در زمینه سنگ و دکوراسیون کمک بگیرید تا خرید اشتباه انجام ندهید . امیدوارم که با خواندن این مقاله اطلاعاتی مختصر راجع به سنگ و نقش آن در طراحی دکوراسیون کسب کرده باشید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *